Мій професійний
словник.
Адаптація (від лат. adaptatio (adapto) —
пристосовую) — здатність організму пристосовуватись до різних умов зовнішнього
середовища.
Актив (від лат. activus — діяльний, дійовий)
— група вихованців, членів конкретного колективу, які усвідомлюють вимоги
керівника колективу, допомагають йому в організації життєдіяльності вихованців,
виявляють певну ініціативу.
Активність (у навчанні) — характеристика
особливостей пізнавальної діяльності особистості, що полягає в усвідомленому
використанні нею інтенсивних методів, засобів, форм оволодіння знаннями,
вироблення вмінь і навичок.
Андрагогіка (від гр. androa — доросла
людина і agogge — управління) — галузь педагогіки, що займається проблемами
освіти, навчання та виховання дорослих.
Види
освіти —
загальна, політехнічна, професійна. Види розвитку людини — біологічний
(фізичний), психічний, соціальний.
Види
спілкування —
вербальне, мануальне (від лат. manualis— ручний), технічне, матеріальне,
біоенергетичне.
Виклад
проблемний—створення
вчителем проблемної ситуації, допомога учням у виділенні та
"прийнятті" проблемного завдання, використання словесних методів для
активізації розумової діяльності учнів, спрямованої на задоволення пізнавальних
інтересів.
Вимога — метод педагогічного впливу на
свідомість вихованця з метою викликати, стимулювати або загальмувати окремі
види його діяльності. Види вимог: вимога-прохання, вимога -довіра,
вимога-схвалення, вимога-порада, вимога-натяк, умовна вимога, вимога в ігровому
оформленні, вимога-осуд, вимога-недовіра, вимога-погроза.
Виховання
авторитарне —
освітньо-виховна концепція, що передбачає беззастережне підкорення волі
вихователя.
Гігієна
навчально-виховної роботи — система науково обґрунтованих правил організації
навчально-виховного процесу з урахуванням необхідних санітарних вимог.
Гідність
національна —
етична категорія, що характеризує особистість з погляду розширення поняття
духовних цінностей за межі свого "Я" і поєднання особистісних
переживань, відчуттів із загальнонаціональними цінностями.
Гуманізм (від лат. humanus — людський,
людяний) — прогресивний напрям духовної культури, що звеличує людину як
найбільшу цінність у світі, утверджує право людини на земне щастя, захист прав
на свободу, всебічний розвиток і прояв своїх здібностей.
Демонстрація —
метод навчання, який передбачає показ предметів і процесів у їх натуральному
вигляді, динаміці.
Державний
стандарт освіти —
сукупність єдиних норм і вимог до рівня освітньої підготовки у певних
навчально-виховних закладах.
Девіантна
поведінка —
(від лат. deviatio — відхилення) — відхилення від встановлених норм моралі та
права.
Дедукція (від лат. deductio — виведення) —
перехід від загальних понять про предмет певного виду до окремого, часткового
знання.
Дефініція (від лат. definitio —
визначення) — коротке логічно вмотивоване визначення, яке розкриває суттєві
відмінності або ознаки того чи того поняття.
Дидактика (від гр. didaktikos — навчаю) —
галузь педагогіки, яка розробляє теорію освіти й навчання.
Ідеал (від гр. idea — уявлення, ідея)
— поняття моральної свідомості і категорія етики, що містить у собі вищі
моральні вимоги, можлива реалізація яких особисто дала б змогу їй набути
досконалості; образ найбільш цінного і величного в людині.
Класифікація
методів —
класифікація, що передбачає групування методів навчання залежно від джерел
інформації, логіки мислення, рівня самостійності в процесі пізнання.
Класний
керівник —
педагог, який здійснює безпосереднє керівництво первинним учнівським
колективом.
Логопедія (від гр. logos — слово і
paideia — виховання, навчання) — наука, яка вивчає порушення мовлення і
займається корекцією мовленнєвих дефектів.
Людина — біологічна істота типу homo
sapiens (людина мисляча), яка характеризується фізіолого-біологічними ознаками:
прямою ходою, розвиненими черепною коробкою, передніми кінцівками та ін.
Навички — застосування знань на
практиці, що здійснюється на рівні автоматизованих дій через багаторазові
повторення.
Освіта
середня загальна —
провідна складова системи освіти, що забезпечує освіту і виховання дітей б—18
років, підготовку їх до отримання професійної освіти та трудової діяльності.
Комментариев нет:
Отправить комментарий